BİRİM
HAKKINDA BİLGİLER
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Genel
Bilgiler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İletişim
Bilgileri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birim Yöneticisi (Müdür): Öğr.
Üyesi. Dr. Beytullah DÖNMEZ
Adres: Bozkurt Mah.
Hükümet Cad. No:1 28900 Keşap/ GİRESUN
Telefon:
0532 202 46 59
E-posta: beytullah.donmez@giresun.edu.tr Birim Kalite Komisyonu Başkanı: Öğr.Gör. Halit Erdem ÇOLAKOĞLU
Adres: Bozkurt Mah. Hükümet Cad. No:1 28900 Keşap/
GİRESUN
Telefon: 0530 959 23 15
E-posta: erdem.colakoglu@giresun.edu.tr
Birimin web adresi: kesapmyo.giresun.edu.tr |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tarihsel
Gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz 16 Nisan 2008 tarihli
Yükseköğretim Genel Kurul Kararıyla kurulmuştur. Yüksekokulumuzun Müdürü, Dr.Öğr.Üyesi Beytullah
DÖNMEZ’dir. Yüksekokulumuz bünyesinde Pazarlama ve
Dış Ticaret Bölümünün Dış Ticaret Programı 16.06.2011 tarihli Yükseköğretim
Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı
Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Elektrik ve Enerji
Bölümünün, Gaz ve Tesisat Teknolojisi Programı, Yönetim ve Organizasyon
Bölümünün, Lojistik Programı, İnşaat Bölümünün, Yapı Denetimi Programı 23.11.2011
tarihinde Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve 2547
sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir , yine İnşaat Bölümü Yapı Denetimi Programı
28.11.2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu Toplantısında incelenmiş ve
2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca
kapatılması uygun görülmüştür. Yönetim ve Organizasyon Bölümünün, Lojistik
Programı kapatılarak yerine Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Programı açılmasına ilişkin teklifi, Yükseköğretim Yürütme
Kurulu'nun 17.04.2014 tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547
Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul
edilmiştir. İnşaat Bölümünün, İnşaat Teknolojisi Programı açılmasına ilişkin
teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun
01.10.2014 tarihli toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un
2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kabul edilmiştir.
2019-2020 Eğitim-Öğretim Dönemi için NÖ 40 öğrenci ve İ.Ö 40 öğrenci
alınmıştır. 2019-2020 Eğitim-Öğretim Döneminde Sağlık Kurumları İşletmeciliği
İ.Ö kapatılmıştır. Yüksekokulumuzdaki Bölümler;
- Emlak Yönetimi Programcılığı
-Dış Ticaret Programı
-Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı
-İnşaat Teknolojileri Programı
-İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi Programı Yüksekokulumuz ön lisans düzeyinde öğretim
vermekte olup öğrenim süresi 2 yıldır. Yüksekokulumuz Eğitime-Öğretimi yeni
binasında sürdürmektedir. Yüksekokulumuzda 657 sayılı Kanuna tabi 5 Genel
İdari olmak üzere toplam 5 idari personel ve 1 temizlik görevlisi 4 güvenlik
olmak üzere 5 sürekli işçi ile 2914 Sayılı Kanuna bağlı olarak fiilen
çalışmakta olan 1 Profesör, 3 Dr.Öğr.Üyesi
ve 10 öğretim görevlisi toplam 14 öğretim elemanı görev yapmakta olup, 462
kayıtlı öğrencimiz ile eğitim öğretim faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyonu,
Vizyonu, Değerleri ve Hedefleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon Mesleki gelişmeleri ve
teknolojiyi verimli kullanarak ülke gelişimine katkı sağlayan, çağdaş toplum
değerlerini üzerinde barındıran, ülke çıkarlarını gözeten ve Atatürk İlke ve
İnkılaplarını koruyan sorumluluk ve meslek ahlakına sahip, kendi tarihinden
ve kimliğinden güç alarak geleceğe yön verebilen, toplumsal sorumluluk
bilincine sahip, sektörün ihtiyacı olan nitelikleri olan meslek elemanlarını
eğitim- öğretim açısından yeterli düzeyde yetiştirmek. Vizyon Üretilen eğitim ve hizmet ile çağın
gereksinimlerine uygun nitelikli ara eleman insan gücü yetiştiren, açık iş
dünyasının ihtiyaçlarını karşılayabilen tercih edilebilir bir Meslek
yüksekokulu olmak ve bu yolda ilerlemek. Değerler
-Uygulamalı Eğitim Girişimcilik Yabancı dil
Teknoloji ve bilişim -Yaşam Boyu Öğrenme Hedefler -Eğitim süreç ve alanlarında tam donanımlı hale
gelmiş, mesleki bilgi ve beceriye sahip, sorumluluk bilinci olan, etik
değerleri yüksek teknik personel yetiştirmek -Eğitimde uygulamaya yönelik ağırlığın
arttırılması için çalışmak -Ders müfredatlarını dış paydaşların görüşlerini
de dikkate alarak oluşturmak -İstihdama yönelik dersleri müfredata eklemek
(Mesleki yabancı dil, girişimcilik gibi) ve müfredatları teknoloji ve bilişim
esaslı olarak güncellemek -Akademik personelin bilimsel araştırma, yayın
ve bilimsel toplantı katılım düzeyini arttırarak bu hususta yapılabilecek
çalışmalara öncülük etmek -Öğretim elemanlarımızın etkin ve verimli
çalışmalarının devamını sağlamak Sürekli kendini yenileyen dinamik bir
akademik ve idari kadro oluşturmak |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim
ve Öğretim Hizmeti Sunan Birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz bünyesinde
Toptan ve Perakende Satış Bölümü, Emlak ve Emlak Yönetimi Programı’nın
açılmasına ilişkin teklif 08.07.2009 tarihinde kabul edilmiş olup, 2009-2010
Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında eğitim ve öğretim faaliyetine
başlamıştır. Programın amacı; uluslararası meslek standartlarına uygun teorik
ve pratik bir eğitim uygulamasını gerçekleştirerek, öğrencilerin bilimsel
yöntemler ışığında gayrimenkul değerleme çalışması yapabilme yeteneğini
kazanmalarını sağlamak, sektörde ulusal ve uluslararası kuruluşların
gereksinim duyduğu mesleki sorumluluk sahibi, iş ahlakı bilinci gelişmiş
uzman ara eleman niteliğinde gençler yetiştirmektir. Program önlisas düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir. Yüksekokulumun bünyesinde Pazarlama ve Dış
Ticaret Bölümü, Dış Ticaret Programının açılmasına ilişkin teklifi,
Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 16.06.2011 tarihli toplantısında incelenmiş
ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca
kabul edilmiştir. Program ile uluslararası meslek standartlarına uygun teorik
ve pratik bir eğitim uygulamasını gerçekleştirerek, ithalat ve ihracata dayalı
bankacılık, taşımacılık, gümrük gibi dış ticaretle ilgili iş kollarında
çalışacak meslek elemanı yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program önlisas düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir. Üniversitemizin, Keşap Meslek Yüksekokulu
bünyesinde Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı açılmasına ilişkin
teklifi, Yükseköğretim Yürütme Kurulu'nun 17.04.2014 tarihli toplantısında
incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi
uyarınca kabul edilmiştir. Programın amacı; Sağlık sisteminin beklentilerinin
gerçekleştirilmesine yönelik olarak; işletmecilik, hastane yönetimi ve temel
sağlık bilgisine sahip; planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim
fonksiyonlarına ilişkin teknikleri sistematik ve bilinçli bir şekilde
uygulayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, nitelikli ara elemanları
sağlık sektörüne kazandırmaktır. Program önlisas
düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir. Yüksekokulumuz bünyesinde İnşaat Bölümü, İnşaat
Teknolojisi Programı açılmasına ilişkin teklif Yükseköğretim Yürütme Kurulu
Toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik
7/d-2 maddesi uyarınca 08.10.2014 tarihinde kabul edilmiştir.
Yüksekokulumuzun 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı Güz döneminde öğrenci alınması
talebi 09.05.2019 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında incelenmiş
ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri
ile 3843 sayılı Kanun'un 4. maddesi uyarınca kabul edilmiştir. Programın
amacı; baraj, yol, hava alanı, konut vb yapı inşaatlarında
aktif olarak görev alan, kontrollük hizmeti veren firmalar ile kamu ya da
yerel yönetimlerin doğal kaynak, ulaştırma/karayolu, yapı bölümleri ve
malzeme test laboratuarlarında teknik eleman olarak
çalışan meslek grubunu oluşturmaktadır. Program önlisas
düzeyinde olup eğitim dili Türkçe’dir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Araştırma
Faaliyetlerinin Yürütüldüğü Birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimin AR-GE faaliyeti gerçekleştiren, bu
kapsamda hizmet sunan ve destek veren (laboratuvarlar, proje koordinasyon
birimleri, cihaz alt yapısı vb.) birimlerinin etkinliği ve verimliliğini
değerlendirmek üzere gerekli görülen girdi, süreç ve çıktılara ilişkin özet
bilgilere yer verilmeli, ek bilgi ve veriler ise raporun ekinde sunulmalıdır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimin
Organizasyon Yapısı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İyileştirmeye
Yönelik Çalışmalar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amacımız yeni bir Üniversite olmamız sebebiyle
eksikliklerimizi ve zayıf yönlerimizi belirleyip daha iyi bir eğitim düzeyine
ulaşmaktır. Alt yapı olanaklarının zenginleştirilmesi için
maddi olanak sağlanması, endüstri kuruluşlarıyla devam etmekte olan
ilişkilerin daha da geliştirilerek staj olanaklarının ve ortak proje
çalışmalarının geliştirilmesi, bilimsel proje çalışmalarının arttırılması,
laboratuvarların modernizasyonunun sağlanması. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LİDERLİK,
YÖNETİŞİM VE KALİTE
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.
Liderlik ve Kalite
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.1.
Yönetim modeli ve idari yapı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzun yönetim ve idari birimlerinin yapısı
mevzuat hükümlerine uygun olarak kurumun misyon ve
stratejik hedeflerine ulaşabilmesi için oluşturulan yönetim modeli tüm
birimleri ve idari yapıyı kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. Ve bunların
takibi yapılmaktadır. Kanıtlar: Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.2.
Liderlik
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzda kalite güvencesi kapsamında
oluşturulan birim kalite temsilciliği takibi doğrultusunda kurum kalite
güvencesi kültürünü yerleştirebilmek amacıyla çeşitli çalışmalar
yapılmaktadır. Stratejik planımız da paydaşların katılımıyla bu doğrultuda
oluşturulmuştur. Kanıtlar: Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) Birim Kalite Temsilciliği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.3.
Kurumsal dönüşüm kapasitesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzda oluşturulan birim kalite
temsilciliği kurum içi kalitenin gerçekleşmesi üzerine çeşitli çalışmalar
yürütmektedir. Bu çalışmalar eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve
toplumsal katkı sistemlerini de kapsamaktadır. Kanıtlar: Birim Kalite Temsilciliği http://kesapmyo.giresun.edu.tr |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.4.
İç kalite güvencesi mekanizmaları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzda oluşturulan birim kalite
temsilciliği kurum içi kalitenin gerçekleşmesi üzerine çeşitli çalışmalar
yürütmektedir. Bu çalışmalar eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme ve
toplumsal katkı sistemlerini de kapsamaktadır. Kanıtlar: Birim Kalite Temsilciliği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.1.5.
Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim ve öğretimi verilen tüm alanlarda
kurumsal performansın geliştirilebilmesi amacıyla performans göstergeleri
belirlenmiştir. Belirlenen bu performans göstergelerinin hangi düzeyde olduğu
her dönem en az 1 kez toplanılarak paydaşların katılımıyla değerlendirilmektedir. Kanıtlar: Performans göstergeleri Keşap MYO Stratejik Planı (2020-2024) Akademik
Birim Stratejik Kurulu Stratejik Planlama Komisyonu Performans Raporları Birim Öz Değerlendirme Raporu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.
Misyon ve Stratejik Amaçlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.1.
Misyon, vizyon ve politikalar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.2.
Stratejik amaç ve hedefler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.2.3.
Performans yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuzda yürütülmekte olan hizmetlerin
işleyiş aşamasında bütçesinde yer alan harcamaların sağlıklı bir şekilde
yürütülmesi sağlanmaktadır. Müdürlük mevcut personelin sevk ve idaresini,
müdür yardımcılığı ve yüksekokul sekreterliği aracılığı ile verimli ve etkin
olarak yapılabilmesi için personelin yönlendirilmesi, Yüksekokul içinde veya
dışında iş ile işlemlerin mali saydamlık, hesap verme sorumluluğu ilkeleri
doğrultusunda hesap verilebilirlik düşüncesi içerisinde yürütülmesi konusunda
personelin duyarlı olması için gerekli çalışmaların yapılması sağlanmaktadır |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.
Yönetim Sistemleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.1.
Bilgi yönetim sistemi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda bilgi güvenliği ve güvenirliğinin
sağlanmasına mevzuatlar dikkate alınarak oluşturulan uygulamalar bulunmakta
ve bu uygulamalardan bazı sonuçlar elde edilmekte ve bu sonuçların takibi
yapılıp karar almada dikkate alınmaktadır. Kanıtlar: Kişisel verilerin korunmasına yönelik hizmet içi
eğitimler https://www.giresun.edu.tr/tr/page/kisisel-verilerin-korunmasi/3019 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.giresun.edu.tr/tr/page/kisisel-verilerin-korunmasi/3019
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.2.
İnsan kaynakları yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzun akademik ve idari personeli kurum
yararına olacak şekilde kişisel gelişmelerini arttıracak yöntemler göz önüne
alınmakta ve bu doğrultuda akademik personelin yüksek lisans ve doktora eğitimlerinin
sağlanabilmesi için imkanlar yaratılmaktadır.
Gerekli görüldüğü alanlarda idari personelin de gelişimi için düzenlenen
hizmet içi eğitim uygulamalarına katılımı gerçekleşmektedir. Gerçekleştirilen
bu uygulamaların sonuçları izlenmekte ve karar alma süreçlerinde dikkate
alınmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.3.
Finansal yönetim
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuz stratejik hedeflerine uygun olarak
hazine yardımı, bağış ve yardımlar ve dış kaynaklar (Bilimsel Projeler) olmak
üzere çeşitli finansal kaynaklara sahiptir. Bu kaynaklar Kurumun Stratejik
Planına uygun olarak yönlendirilmektedir. Gerçekleştirilen bu uygulamaların
sonuçları izlenmekte ve karar alma süreçlerinde dikkate alınmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.3.4.
Süreç yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda tüm alanları kapsayan,
tüm süreçleri destekleyen bilgi yönetim sistemi bulunmaktadır ve bu sistemin
kullanılması yönünde bazı uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar karar
alımlarında ve sistemin kullanımında dikkate alınıp takibi yapılmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.
Paydaş Katılımı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.1.
İç ve dış paydaş katılımı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.2.
Öğrenci geri bildirimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Her dönem sonunda Öğrenci Bilgi Sistemi tarafından
düzenlenen Ders ve Öğretim Elemanı değerlendirme anketi öğrenciler tarafından
doldurulmaktadır. Her öğretim elemanı kendi anket sonuçlarını görebilmekte,
müdür ve müdür yardımcıları ile bölüm başkanları tüm anket sonuçlarına
ulaşabilmektedir. Kanıtlar: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.4.3.
Mezun ilişkileri yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz programlarının misyon ve hedeflerine ulaşıp, öğrencilerin ve toplumun
ihtiyaçlarına cevap verdiğinden emin olmak için paydaşlarını düzenli olarak
izleyip, programlarını periyodik olarak gözden geçirerek günceller.
Eğitim-öğretim faaliyetleri sürekli güncel tutulmaktadır. Hedeflere ulaşma
durumunun takibi için, devreye sokulan mezun takip sistemi ile,
mezunlarımızın sektörde istihdam edilebilirlik durumları değerlendirilmeye
çalışılmaktadır. Kanıtlar: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5. Uluslararasılaşma
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.1.
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://kalite.giresun.edu.tr/tr/page/uluslararasilasma-politikasi/7142
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.2.
Uluslararasılaşma kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumumuzun uluslararsılaşma
politikası kapsamında çeşitli koordinatörlükler oluşturulmuş ve paydaşlarla
birlikte çeşitli çalışmalar ve takipleri yapılmıştır. Kanıtlar: Mevlana Birim Koordinatörü Erasmus Birim Koordinatörü |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A.5.3.
Uluslararasılaşma performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda uluslararasılaşma
performansının izlenmesine ve değerlendirmesine yönelik uygulamalar tüm
alanları ve birimleri kapsar şekilde yürütülmektedir. Kanıtlar: Mevlana Birim Koordinatörü Erasmus
Birim Koordinatörü |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EĞİTİM
VE ÖĞRETİM
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1. Programların
Tasarımı, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.1.
Programların tasarımı ve onayı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programların eğitim amaçlarının belirlenmesinde
ve eğitim-öğretim programının tasarımında iç paydaşların (öğretim
elemanlarının) katkısı en üst düzeydedir. Eğitim amaçlarını karşılayan ve
öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi,
beceri ve yetkinliklerini tanımlayan program yeterlilikleri, programda yer
alan derslerin “ders amaç ve hedefleri ve ders öğrenme çıktıları” ile sağlanmıştır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.2.
Programın ders dağılım dengesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan zorunlu, bölüm seçmeli ve
bölüm dışı seçmeli dersler ve bunların dağılımları Bologna süreci
doğrultusunda hazırlanmıştır. Programlardaki AKTS kredilerinin en az %25’i
seçmeli derslerden, bu seçmeli derslerin de en az sekiz AKTS kredisi
bölüm/program dışı seçmeli derslerden oluşmaktadır. Öğrencinin mezun
olabilmesi için öğretim programındaki toplam 120 AKTS kredisinin
dağılımlarını sağlaması gerekir. EğitimÖğretim
programı web sitemizde ilan edilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.3.
Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın yeterliliği ile derslerin
öğrenim çıktıları arasında ilişkilendirme yapılmış olup, söz konusu
ilişkilendirme ve programların eğitim amaçları ve kazanımları programlarımıza
ait Bologna bilgi paketinde yer almaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.4.
Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tüm programlarda iş yüküne dayalı AKTS kredi
sistemi kullanılmaktadır. Akademik yıl; güz ve bahar dönemleri olmak üzere 30
AKTS kredilik 2 yarıyıldan oluşmaktadır. Her yarıyılda toplam 14 eğitim
haftası yer almaktadır. Tüm programlarında 1 AKTS karşılığı öğrenci iş yükü
25 Saat kabul edilerek tasarım yapılmıştır. İş yüküne dayalı kredi sisteminde
AKTS kredileri, öğrencinin herhangi bir ders için öğrenim çıktılarını
sağlayabilmek için dönem boyunca tamamlaması öngörülen tüm sınıf içi ve dışı
eğitim-öğretim faaliyetlerine (derslere devam etmek, proje yapmak, bireysel
çalışmalar ve sınavlar vb.) ilişkin süreler değerlendirilerek verilmiştir.
Programlarda öğrencilerin stajlarının iş yükleri belirlenmiş (AKTS kredisi)
ve programın toplam iş yüküne dahil edilmiştir. Ders
müfredatımızda bu stajlar, kodları, ders saatleri, ulusal kredileri ve AKTS
kredileri ile yer almaktadır.. Programlara ait staj
yönergesi bulunmaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler için verilecek Diploama eki, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından
basılır. Mezun öğrencilerimize diplomalarıyla beraber birim öğrenci işleri
bürosundan verilir. Kanıtlar: Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Tanıma ve
Denklik Yönetmeliği Programlara ait diploma eki örnekleri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/12/20171205-4.htm
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.5.
Programların izlenmesi ve güncellenmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gözden geçirme faaliyetleri her dönem sonu
yapılan Akademik Genel Kurul toplantılarında değerlendirilmektedir. Akademik
Kurulda programlar değerlendirilmekte ve ihtiyaca göre güncellenmesi
sağlanmaktadır. Bu anlamda Bologna süreci hedefleri doğrultusunda program
çıktıları ders bazında değerlendirilmektedir. Program güncelleme çalışması
kapsamında öğretim elemanlarından gelen öneriler, akademik kurul
toplantılarında tartışılarak karara bağlanır. Program yeterliliklerine
ulaşılamadığının tespiti halinde iyileştirme çalışmaları kapsamında iç ve dış
paydaşlarımızın görüş ve önerileri yine akademik kurullarda tartışılarak
karara bağlanır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.1.6.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş
yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt
içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve
programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir.
Programların yürütülmesinde ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb.
hazırlama yoluyla, öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır.
Derslerin hedeflenen öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın
yapısı ve öğrenim süresi gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin
belirlenmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama birimlerinde
yapılan faaliyetlere aktif olarak katılımları sağlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2. Programların
Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.1.
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş
yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt
içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve
programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir.
Programların yürütülmesinde ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb.
hazırlama yoluyla, öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır.
Derslerin hedeflenen öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın
yapısı ve öğrenim süresi gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin
belirlenmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama
birimlerinde yapılan faaliyetlere aktif olarak katılımları sağlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.2.
Ölçme ve değerlendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz programlarında uygulanan başarı
ölçme ve değerlendirme yöntemleri, hedeflenen ders öğrenme çıktılarına uygun
olacak şekilde tasarlanmaktadır. Doğru, adil ve tutarlı şekilde
değerlendirmeyi güvence altına almak için “Giresun Üniversitesi Ön Lisans ve
Lisans Eğitimi Yönetmeliği” ve anılan yönetmeliğe uygun hazırlanan yönerge,
uygulama esasları ve ilkeler rehber alınmaktadır. Kanıtlar: Ön Lisans ve Lisans Eğitimi Yönetmeliği http://oidb.giresun.edu.tr/ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.3.
Öğrenci kabulü ve önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuzdaki programlara öğrenci alımları
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi Kontenjanları dâhilinde merkezi yerleştirme
puanına göre yapılmakta olup, söz konusu sistemlerle ilgili ana kriterler Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiştir.
Yüksekokulumuza yeni kaydolan öğrencilerin üniversite yaşamına uyumlarının
sağlanması amacıyla birimimiz tarafından eğitimöğretim
döneminin ilk haftası düzenlenen oryantasyon
programlarına tam ve etkin bir şekilde katılım sağlanmaktadır. Üniversitemiz
Ders Eşdeğerlik ve İntibak Esasları” ile öğrencilerin önceki öğrenimlerinde
edindikleri kazanımlar tanınmaktadır. Ayrıca Erasmus
ve Mevlana gibi yurtdışı hareketlilik gerekse Farabi ve yatay geçiş/dikey
geçiş gibi yurt içi hareketlilik kapsamında önceden edinilmiş kazanımlar,
ulusal kredi ve AKTS kredi miktarı esas alınarak intibak ettirilmektedir. Kanıtlar: Yatay Geçiş Yönergesi Özel ve Misafir Öğrenci Yönergesi Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya
Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına
İntibakları Hakkında Yönetmelik Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans
ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmeliği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://oidb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler-yuksekogretim-kurumu/2746
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://oidb.giresun.edu.tr/tr/page/yonetmelikler-giresun-universitesi/2747
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.2.4.
Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diploma, derece ve diğer yeterliliklerin
tanınması ve sertifikalandırılmasına ilişkin kriterler
bulunmaktadır. Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenci grupları dışında kalan
yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı (YÖS), çift anadal
programı (ÇAP) ve yandal öğrenci kabullerinde
uygulanan kriterler tanımlanmıştır. Kanıtlar: Ön Lisans ve Lisans Eğitimi Yönetmeliği Mezun Öğrencilere Yönelik Belgelerin
Düzenlenmesine İlişkin Yönerge Çift anadal ve Yandal Yönergesi Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik http://oidb.giresun.edu.tr/ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.
Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.1.
Öğrenme ortamı ve kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş
yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmiştir. Öğrencilerimizin yurt
içinde gerçekleştirebilecekleri uygulama yükleri de belirlenmiş ve
programlarımızın toplam iş yüküne dahil edilmiştir.
Programların yürütülmesinde ödev, sunum, proje, uygulama ve seminer vb.
hazırlama yoluyla, öğrencilerimizin aktif rol almaları sağlanmaktadır.
Derslerin hedeflenen öğrenme kazanımları, öğretme yöntemleri, programın
yapısı ve öğrenim süresi gibi faktörler iş yüküne dayalı kredilerin
belirlenmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin Yüksekokulda bulunan uygulama
birimlerinde yapılan faaliyetlere aktif olarak katılımları sağlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.2.
Akademik destek hizmetler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilere kayıt sırasında ve eğitim-öğretim
programlarına başlarken ilgili yönetmelikler uyarınca akademik danışmanlık
hizmeti vermek üzere her bir sınıf için akademik danışman atanmaktadır. Danışmanlık
hizmetleri arasında öğrencilerin akademik gelişimlerin takibi, alacakları
derslerin onaylanması ve mezuniyet kontrolü gibi uygulamalar yer almaktadır. Kanıtlar: Öğrenci danışmanlığı yönergeleri http://oidb.giresun.edu.tr/ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=15197&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.3.
Tesis ve altyapılar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuz kendi binasında Eğitim-Öğretime
devam etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.4.
Dezavantajlı gruplar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üniversitemizde Engelsiz Üniversite Birimi
vardır. Yüksekokulumuz kendi binasında Eğitim-Öğretime devam etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.3.5.
Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birimimizde öğrencilerin kullanımına yönelik spor
alanları mevcuttur. Bu alanlarda okulumuz öğrencileri spor yapabilmektedir.
Üniversite içindeki spor faaliyetlerine ve yarışmalarına öğrencilerin
katılımı sağlanmaktadır. Okulumuzun yer aldığı etkinlikler, okulumuzun web
sayfasında ve sosyal medyada önceden duyurulmakta ve katılım sağlanmaktadır.
Birimde öğrenci kulüpleri kurulmakta ve topluluklar Üniversitemiz Öğrenci
Toplulukları Yürütme Kurulu Başkanlığı Tüzüğüne göre faaliyetlerini
sürdürmektedir. Kanıtlar: Öğrenci Toplulukları Tüzüğü Öğrenci Toplulukları Faaliyet Raporları |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/ogrenci-topluluklari-listesi/2585
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://sksdb.giresun.edu.tr/tr/page/ogrenci-topluluklari-aciklamalar/2758
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.
Öğretim Kadrosu
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.1.
Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yüksekokulumuzda akademik
kadrolar oluştururken; eğitim yükü, öğretim elamanı başına düşen öğrenci
sayısı, açılması planlanan yeni programlar, sürekli eğitim programları,
yönetsel ve idari kadro gereksinimleri, ayrıca mevcut öğretim elemanı
sayıları, yaş ve kıdem durumları, tam ve yarı zamanlı çalışma statüleri ile
mevcut kadroların dolu-boş durumu dikkate alınarak norm kadro sayısı
belirlenmiştir. Giresun Üniversitesi
Senatosu tarafından belirlenen akademik yükseltme ve atama kriterler
çerçevesinde Yüksekokulumuza öğretim elemanları alımı yapılmaktadır. Meslek Yüksekokulumuz programlarında birim içi
ders görevlendirmelerinde, eğitim-öğretim kadrosunun uzmanlık alanı ön planda
tutulmakta olup, birim dışı görevlendirme taleplerimizde de söz konusu durum geçerlidir.
Öğretim alımı ile ilgili süreç “Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı
Kadrolarına Naklen veya Açıktan Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi
Sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”
hükümleri, öğretim üyesi alımı ile ilgili süreç ise 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanunu, Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği çerçevesinde
yürütülmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/11/20181109-3.htm
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4.2.
Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğretim elemanlarımız kendi çalışma alanları ile
ilgili düzenlenen çeşitli eğitimlere katılmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B.4..3 Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akademik personelin uzmanlık alanları ile ilgili
kongre, sempozyum vb. bilimsel toplantılara
katılımları ayrıca personelin lisansüstü eğitimleri desteklenmektedir. Mevcut
mevzuat hükümleri gereği maddi olarak akademik teşvik haricinde teşvik ve
ödüllendirme sistemi mevcut değildir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARAŞTIRMA
VE GELİŞTİRME
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1. Araştırma
Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.1.
Araştırma süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meslek Yüksekokulumuzda AR-Ge faaliyetleri
araştırıcılar (öğretim elemanları) tarafından uzmanlık alanları ile paralel
olarak MYO yönetimi bilgisi dahilinde yapılmaktadır.
Araştırma sonuçları rapor şeklinde MYO’ya
bildirilmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik Kurul toplantılarında bu
faaliyetler paylaşılmaktadır. Araştırma altyapısının geliştirilmesi için
projeler üretilmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.2.
İç ve dış kaynaklar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurumda üniversite içi kaynaklar, öncelikli
araştırma alanlarını destekleyecek ve erişilebilir şekilde yönetilmektedir. Kurumda yürütülmekte olan ve kurum dışı
kaynaklardan da yararlanılan bir proje mevcut değildir Kanıtlar: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.1.3.
Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO’da lisansüstü eğitim yaptırılmamaktadır. Ama mevcut Öğretim
üyesi sayısı artışına paralel İlgili Enstitü programlarında yer alınması
hedeflenmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.
Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.1.
Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO akademik personeli uzmanlık alanları ile
uyumlu eğitimlere katılmaktadır. Eğitim sonuçları rapor şeklinde MYO’ya bildirilmektedir. Yılda iki kez yapılan Akademik
Kurul toplantılarında bu faaliyetler paylaşılmaktadır. Kanıtlar: Giresun Üniversitesi Atama ve Yükseltme
Kriterleri Eğitimleri Belgeleri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.2.2.
Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3. Araştırma
Performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.1.
Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO’da görev yapan öğretim elemanlarımız araştırma
faaliyetlerine ait bilgileri her yıl faaliyet raporu içerisinde yönetime
bildirmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C.3.2.
Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akademik Teşvik Yönetmeliğine istinaden gerekli
koşulları yerine getiren öğretim elemanlarımız bu Akademik personelin araştırmageliştirme performansını takdir-tanıma ve
ödüllendirmek üzere yapılan bu teşvikten yararlanmaktadır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOPLUMSAL
KATKI
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.
Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.1.
Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MYO bünyesindeki kulüp ve topluluklar
Üniversitemiz yasal düzenlemelerine uygun olarak faaliyetlerini
yürütmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.1.2.
Kaynaklar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınırlı sayıda fuar, tanıtım, sosyal
sorumluluk faaliyetleri (bütçe gerektirmeyen) uygulanmıştır. Kanıtlar: Akademik personel faaliyet raporları |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.2.
Toplumsal Katkı Performansı
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
D.2.1.Toplumsal
katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fuarlara katılım,
sosyal sorumluluk faaliyetleri ve lise öğrencilerine yönelik tanıtımlar web
sitemizde paylaşılmaktadır. Okulumuz öğrencilerine yönelik yapılan çeşitli
anketler ile bu performanslar ölçülmektedir. Kanıtlar: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kanıtlar
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SONUÇ
VE DEĞERLENDİRME
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sonuç
ve Değerlendirme
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Güçlü
Yönleri ile İyileşmeye Açık Yönler
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||